Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

eating-disorder

Av Catarina Hemlig - 29 mars 2013 09:06

 

Det är ingen hemlighet att jag har ätstörningar sedan långt tillbax. Jag skriver HAR då när man en gång haft det så finns det alltid där.
Det kan vara små tankar till vriden syn på dig själv.
Jag själv slutade äta, men kom ifrån det och har inte känt av det så mycket under åren som gått.
Förens nu.

Senaste dagarna har varit hemska....igår ville jag bara stoppa fingrarna i halsen....gick och la mig istället, förrgår fick jag sådan jag-är-så-jäkla-fet-och-äcklig-känsla....gick och la mig tidigt då med.

Jag tittar mig i spegeln och känner fy fan...så jag har börjat undvika speglar så vidare jag inte måste när jag sminkar mig och fixar håret.
På nätterna drömmer jag konstiga drömmar och när jag vaknar vill jag inte ens kännas vid mat.

Varje gång jag får sådana där vidriga små tankar så påminner jag mig hela tiden om att antingen gör jag det på rätt sätt (gå ner i vikt) eller så skiter du i allt och förblir som du är.

Så satans tradigt att samhället är så utseendefixerat att man vantrivs i sig själv oavsett storlek.
Men det är klart, har man hört att man är tjock sen man var liten och uppåt så tillsist så blir man sjuk då de orden bränner sig fast i huvudet.
Ingen förtjänar att höra de orden från någon...oavsett vem det är.

För min del är det försent att fixa till, men jag tycker skolor och föräldrar borde vara mer uppmärksamma på vad som händer runt deras barn.
Det är väldigt svårt att ta sig ut när man en gång har börjat se sig själv som andra beskriver dig.

Well, jag tänker inte ge efter...om jag så ska gå och lägga mig tidigt var dag. Tycker jag är värd mer än det jag ser och känner mig.

Nämnde jag att det snöar igen? *suck*
Jag vill att våren ska komma nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina Hemlig - 30 november 2014 18:13

Uppdatering på detoxen och träningen...3 veckor på detox har gjort underverk.Min kropp mår mycket bättre och jag är piggare, matsmältningen fungerar utmärkt.3 veckor med träningen har resulterat i tajtare midja -7 cm, tajtare armar -3 cm mm.orkar int...

Av Catarina Hemlig - 15 november 2014 11:57


Jodå jag mår bra.Gjorde en helomvändning och  började om från den enda änden jag kunde förändra. Mig själv!Så här står jag nu, tillbaks på gymmet 5 dagar i veckan, kör detox på kroppen och försöker tänka positivt.Skaffa lite happyhormoner genom inre ...

Av Catarina Hemlig - 13 oktober 2014 12:36

Jag behöver verkligen skriva av mig....Känner mig konstant deppig...hittar inte orken, motivationen eller gnistan mer.Det har blivit för mycket på kort tid. Känns som att man står på en kant och väger mellan att ge upp eller inte.Jag har kommit till ...

Av Catarina Hemlig - 30 augusti 2014 23:17


Att bara få vara själv       Jag behöver inte säga mer.... ...

Av Catarina Hemlig - 21 augusti 2014 22:44

Det är ett svårt val, men när man väl tar steget kommer en lättnad.  Man övervinner sin rädsla och vinner mod... Att våga släppa taget om det trygga för att prova sina vingar... Vi alla behöver ta det steget ibland för att bevisa både för oss s...

Ovido - Quiz & Flashcards