Alla inlägg under juli 2013

Av Catarina Hemlig - 26 juli 2013 12:44

Efter 2 veckor på Island så är jag äntligen tillbaka.
Skönt att få komma hem till värmen och solen.

10 grader och regn mer eller mindre. *brrr* Var inte riktigt beredd på det.
Men tydligen är detta den värsta sommaren de har haft på mer än 100år.

Ja jag vet att många tänker amen du åker till island, vad förväntar du dig? Pffft endast okunniga människor säger så. För hade man varit påläst så hade man vetat att normalt ligger sommartemperaturen runt 18 grader och när solen står på blir det väldigt varmt.
Där blev det lite skäll på en del...

Jag hade helt över förväntan väldigt roligt och träffade många goa och mysiga människor.
Det var till och med så illa att jag var nära gråten ett par gånger när det var dax att skiljas från vänner och familj.

Som matfantast så var jag ju tvungen att prova all mat som det pratats om.
Vilket resulterade i en ÛBERKASS mage i 2 veckor haha
Blev pizza från Dominos - Lär aldrig äta svensk pizza igen, inte för att jag äter det ändå.
Olsen and Olsen - Jäkligt god hamburgare in american style. Dock snor dyr
TGIF- HERREGUD, deras burgare is to die for
Skyr- äter aldrig skyr från Sverige igen. Surt som fan, men på Island är det jätte gott.
Lamm- jäklar vad gott det är. Smakar inte kofta,
Villa bar- Deras SSpylsa (korv) is to die for. (släng dig i väggen hotdog)

Ja listan kan göras lång...

Landskapet ska vi inte prata om.
Jag låter därför bilderna tala för sig själv.


Bilden är tagen utanför Blue Lagoon förbi de varma källorna
 

Gullfoss Islands största vattenfall

 

Varma källorna utanför Blue Lagoon

 

Lavastrand där det varma vattnet från källorna rinner ut i havet.

 

Och givetvis för att jag är så jäkla snygg och go så måste jag ju lägga upp 2 egobilder på mig själv hahaha

   

För övrigt är jag tillbaka på Fitnessfightens koncept.
Träning och rätt mat vid rätt tillfällen.
Så jäkla skönt!
Måste få ordning på magen igen.

Det kommer fler bilder från island men just nu orkar jag inte lägga över mina bilder från kameran
More to come!

Och snart är det dax för resa nr 2. Denna gången bär det av till Cypern och värmen med en massa sol.


Och nästa helg är jag hos frugan och smider elaka planer för övertagning av världen!
Cattas och Sandras Herravälde över världen mohahaha.
Hmm, varför heter det herravälde? Lite sexiskt tycker jag. Så vi går över till Cattanis (mitt egna påhittade språk) och säger istället evilvälde!!
Så det så...

More to come....stay tuned :)

Av Catarina Hemlig - 2 juli 2013 21:09

Som jag skrev här.

Har väl inte så mycket att skriva mer än att jag lever.

Frugan kom över i helgen vilket var himla skoj även om vi inte gjorde så mycket.
Saker och ting föll på sin plats och kom till klarhet.
Det är dax att ta tag i saker som inte lär hända annars.

 

haha hittade en gammal bild på mig och frugan från Kristianstad när de bodde där.
jag dör lite dör jag ser tillbaka på dom.
Skit skoj faktiskt att ha sådant.

Well, väskan och jag zommar i väg till ön åt helvete långt borta där isbjörnar liftar från Gröndland till island på isflak.
Det ska petas på sälar, glutta på Lunefåglar, skrämma valar med att göra ett magplask och hota får med lammgryta.
Där imellan ska jag vara vulgär och flasha musmattan i fönstret och smeka datanmusen.
Och läsa 3e boken av mr Grey.

Lär garanterat bli landsförvisad när jag är klar haha som min kära storebror skulle säga!


Ovido - Quiz & Flashcards