Alla inlägg under april 2014

Av Catarina Hemlig - 9 april 2014 21:26

jämlikar....

Att smaka på ordet...uttala det...känna det...

Vi alla känner det men ingen gör något....orättvisor, diskriminering,

könsroller osv. 

Vi lever i 2014 borde vi inte vara mer upplysta? 

We are all equal....

Attityder mot den ungre generationen för saker som vi inte förstår. Och

vill inte känna till. 

Vart drar man strecket på hur långt man får gå?

Vi har lärt oss att homosexualitet är acceptabelt, att könsbyte är okey,

Giftemål med samkönade, att acceptera olika kulturer, maträtter, värderingar,

sex med mer än en partner åt gången, sex i allmänhet är accepterat....

Men vi har svårt för att acceptera att vi ser olika ut? Hudfärg, tatueringar, piercingar

avikande klädsel och beteende har samhället svårt att acceptera. Trots att 50% i Sverige har 

någon form av utländsk härkomst, att de flesta ungdomar och unga människor idag bär någon form

av kroppsutsmyckning. 

Det är de unga som är framtiden, det är dom som sla ta hand om er äldre, det är dom som ska ta hand om

välfärden. 

Är det inte dax att vi börjar behandla dom bättre? 


Vissa saker tar på en hårt och speciellt när man lnte blir accepterad som man är. 

Det tar hårt på en. 

I stand my ground....jag tog illa vid mig idag då jag själv fick uppleva att inte bli accepterad för mitt utseende

med piercingar och tatueringar. 

Men det här är viktigt för mig....att få vara mig själv. 

Om jag som vuxen kvinna på 31 år tar illa vid mig...hur känner då en tonåring som inte blir accepterad

för den de är? Är det konstigt att självskadebeteendet ökat? Självmorden bland unga? Eller ätstörningar?

Detta är vår generation av unga som vi gör illa. Detta är den generation som ska ta över efter oss/er.

Vad är det för värderingar vi ger?

Vi kommer där med en trasig generation för att vi äldre har svårt för att acceptera de yngres förändringar. 


Jag vet inte hur ni andra känner men det är inte med dessa värderingar som jag vill att mina barn ska växa upp i. 

Jag vill att mina barn ska växa upp och känna sig älskade, accepterade vare sig de är gay, 2 könade, tatuerade, piercad

tjocka,smala, annan nationallitet osv. Det är inte utsidan som räknas utan insidan. 

Ett hjärta av guld är värt mer än någon förmögenhet är. 

Ta hand om era unga...älska dom, acceptera dom som dom är...för i slutändan är det dom som ska älska och ta hand om er.

Av Catarina Hemlig - 5 april 2014 20:41

Varit sjuk nu i en vecka...börjar ta igen mig igen

Är tillbaka i trötthetens tecken...suck....


well jag har påbörjat min resa mot blond igen. 

Och på det började jag även att hitta bohemstilen i mig. 

Gillar det...men lägger inte rockstilen på hyllan för det. 

Blir att mixa :)


gnällde lite på fb att jag tappat motivationen och livsgnistan...

i really did for a while....

but I got it back...thank God for that!

Så nu tränas det stenhårt...

fixat sommarjobb inom LSS-verksamheten och det känns fantastiskt. 

Blir nog ett boooooobjob till hösten ändå och det är min motivation nu😏

Fan livet känns toppen igen. 


På det blir det liten tripp till Ullared och Tyskland 

nej nu ska jag krypa ner i soffan för en fortsatt lötdagskväll


 

Good night y'all


Ovido - Quiz & Flashcards