Alla inlägg under februari 2012

Av Catarina Hemlig - 27 februari 2012 11:35

 

Jag har så galet mycket vårkänslor så det är helt sjukt.

Saknar våren så jäkla mycket och längtan efter sommaren är helt sjuk.....

Oooh oooh jag har hittat en bikini som jag bara älskar...så det blir nog lite modifast innan jag drar till Kreta i sommar även om det går emot mina principer och tro för viktminskning.

Sen har jag sjukt svårt att bestämma mig om jag ska behålla mitt "blonda" hår och fortsätta tills jag får fram det resultat jag vill ha eller ska jag färga tillbaka till mitt svarta?  

Vad göra vad göra!!!!

Nej vet ni vad...så här mycket vet jag i alla fall, hundfan måste ut så det blir att klä på sig sina kläder och gå ut en runda med Diesel och sen blir det att fundera på vad man ska ha till middag.
Någon som har ett bra förslag på fooodaz?





Av Catarina Hemlig - 26 februari 2012 16:38

Blir ett litet inlägg om filmer.

Har nyligen sett lite olika filmer som jag skulle vilja kommentera.

Puss in boots - Helt ok film, men ingen höjdare direkt
Tintin- Om man inte gillar Tintin serierna så är det absolut inget att se
De 3 musketörerna- Well inte som orginalet men det duger, man håller sig underhållad i alla fall
Fly guys- Sämsta av det sämsta
Young guns 1och 2- En utav mina absoluta favoriter
Waterworld- Kevin Costner i tights *drewl* behöver jag säga mer?

Breaking dawn part 1- Usch inget vidare. Många säger GUD den är så bra, så man bygger upp förväntningarna och så ser man skitet och bara dör av tristess. No thanks! Hoppas den sista blir bättre.


Av Catarina Hemlig - 25 februari 2012 17:00

NU börjar våren titta fram med alla dessa underbara färger och söta små blommor....


Och vad gör jag då? Jo jag går och shoppar RÅÅÅÅÅSSSA kläder! Det är mitt vårtecken  
 
Byxor från Gina tricot och en topp i råååååsa som är riven i ryggen, dock har jag ingen bild på det än.

Så ja, jag välkomnar våren med rååååååsa kläder, hur gör ni andra?


 

Av Catarina Hemlig - 22 februari 2012 16:09

 

Jag tänkte lätta mitt hjärta lite denna gången.


Jag tycker verkligen det är skitjobbigt att vänner man skaffat senare i sitt liv inte riktigt går att lita på.


De man täffade i skolan under grundskolan, mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet finns alltid kvar. Man vet vad man har varandra och även om det går lång tid mellan gångerna vi träffas så finns de alltid där och tvärtom.

Men en del man har träffat senare har visat sig vara dåliga frön som det så fint heter. Inte alla men faktiskt en skrämmande stor del.

Har världen verkligen förändrats så drasktiskt så snabbt? Eller är det jag som har ändrats och inte fixar en del saker längre?


Pekar absolut inte på någon direkt, jag tror många vet själv med sig vem de är osv.
Sen finns det de riktigt underbara goa och som är bomull för själen-vänner! Det är de som får livet att gå runt   

Mycket har börjat att redas upp och det är skönt....alla förtjänar en andra chans....och några inte.

Det är nog endast 2 människor som jag ALDRIG skulle ge en andra chans till, för den tiden är förbi....kommer aldrig tillbaka och jag vill inte ha något som helst umgänge med dessa personerna.

Det är ganska så konstigt att den personen som sårat mig mest kan jag förlåta och gå vidare som jag även idag pratar lite smått med henne, men dessa 2 personer som jag bara vägrar att ha i mit tliv har egentligen inte gjort så mycket mer än  bara varit korkade val om jag kan uttrycka det så samt små små lögner som irriterat skiten av mig jätte länge. Jag tror det är för att dessa valen och lögnerna har påverkat mig varenda gång på negativt sätt. Satt mig och min på började familj i en sitts där vi inte ville vara för att det kanske var så himla svårt att säga sanningen. Lovar och lovar och sen nej det går inte.

Här kan jag sitta och tjata en massa varför och därför....men jag vet helt enkelt att jag aldrig kommer ha överseende med dessa personer igen.

I alla fall för att avrunda det hela...idag är det svårt att komma över RIKTIGT bra vänner. De får man har ska man  vara rädd om  

Så puss på er alla vänner där ute!






Av Catarina Hemlig - 20 februari 2012 11:30

Litet Laid back inlägg!


Har väl inte så mycket att säga igentligen  

Köpt hem lite nya saker till sommaren och resorna som ska göras.
Blev ett par nya skor och en hatt.

 

Skorna är ballerinaskor som man kan vika ihopa, skitsmart att ha med sig i väska eller i fickan.

Så det blir mina semesterskor. Och hatten ska jag ha för att försöka slippa bärnna skiten av mig på stranden i ansiktet.
Tror jag börjar bli lite  retro haha. Eller så "normal" man kan bli.

Det Blir att lägga upp en sväng till på tradera innan jag lägger ner den biten helt.
Tycker det är lite dåligt att de ska ha provision på allt man säljer. Sen tycker jag fraktpriserna är helt sjuka.
Man förlorar mycket pengar då köparen ska betala för frakten och de vill inte buda hem för så mycket.
Finns faktiskt sidor på Fb som man kan lägga ut på numera istället.

Jag saknar våren, sommaren....jag saknar att kunna sitta på stranden och låta Diesel hoppa och leka i vattnet medans man själv myser i solen.

Jag skulle vilja ha en ny bil, en kombi så Diesel kan sitta där bak istället för i baksätet för det blir så hårigt.


Jag skulle vilja få sitta på den där bänken med Matti och mysa till solnedgången och bara finnas till.
 Lite svårt att göra det nu när det är kallt som satan och man kan knappt hålla om varandra för alla äckligt tjocka kläder man bär haha  

Nej nu ska jag ta ut min lilla vovve på en strandpromenad.



Av Catarina Hemlig - 15 februari 2012 15:21

 


Usch jag har gått och blivit genom förkyld  
Inget kul då jag hade planer för denna veckan...en del har jag gjort men sen har det bara varit att ligga hemma och vila.
Hade hoppats på lite roligare nyheter i veckan men det ser ut att det tar lite längre tid än vad som var väntat.

Jag känner även det är dax att sträcka ut benen, stretcha lite och göra sig redo inför loppet jag är redo att springa.
Men först måste jag bli frisk, sen kör jag....

 

Av Catarina Hemlig - 7 februari 2012 14:01

Jag är inte född till att följa regler eller följa andra....

Jag är född till att vara fri, tänka fritt, göra egna val och vara självständig!!!


 

Jag älskar denna bilden just för den bara skriker frihet!

Det är något jag skulle vilja vara, fri....fri från alla måsten, fri som djuren på savannen, känna vinden i mitt hår (numera korta hår)   och visst ja...blonda hår inte mörka, inte ljusbrunt utan blonda hår!!!

Tillbaka till friheten....behöver nog semester! Haha    well I am going soooooon! Viva la Greece...viva la Cyprus   sol, bad, strand....alltså jag har 2 resor i sommar som ska göras!!! Och en i vinter... till Island!!
Då kan ni sitta här era ruggugglor och önska ni hade varit mitt handbagage  

Nej om man skulle ta och göra någon nytta här idag....kanske göra min fabolusiska thaikycklinggryta innan mannen i mitt liv kommer hem så gubben får något i magen innan vi zoomzoomar till UNDERBARA Mikke och Alex för lite fika och sängköp!!

Oj höll på att missa Dagens morr och fräs...

Så Dagens morr och fräs är att tiden inte räcker till när man bara så där vill att den ska göra det.
Baaaah....*fnissar*
-kära gud, jag skulle vilja beställa en tvådagars dag för alla de där sakerna jag skulle vilja göra men inte hinner !!!

  


Av Catarina Hemlig - 6 februari 2012 11:54

Nu var det ett par dagar sedan jag bloggade sist.

Tänkte börja med att lägga in dagens morr och fräs.

Jag personligen avskyr att vakna till drömmar som gör mig arg. Jag vaknar arg och vill bara skrika. Men det värsta är att hela kroppen har spänts under denna dröm så man är helt matt i kroppen och så ömmar den.  

Måste tänka positiva tankar...*tänker på Mikke och Alex mina små söta kisekatter*

Okey så släpper vi det och går vidare.....  

Stack till frugan med familj i onsdags och det kändes skönt att försvinna lite. Blir nog ett besök snart igen.
Och i lördags så stack svärföräldrarna, jag, Matti, Jóhanna, Benni och Gunnar över till Helsingör och hade en trevlig stund där, men svinkallt var det *brrrr*   så när vi kom hem hoppade jag ner i sängen och vilade en stund men fy fan vad jag frös. jag var ordentligt nedkyld.
Så på kvällen när det bjöds på pizza som goa Jóhanna gjort infann jag mig i min ziperall haha  

Jag tror det var alles...inte hänt så mycket mera.

Kanske ska ta och göra lite vanlijpannkakor och äta...lite till Matti med  
Sen blir det att slänga sig över dammsugaren och jaga hårtussar och dammråttor

 




Ovido - Quiz & Flashcards