Alla inlägg under februari 2014

Av Catarina Hemlig - 24 februari 2014 13:22

Dagarna susar förbi och jag vågar hoppas på en sluthållplats.
Det ska bli skönt.
Jag ser att mitt garnnystan har börjat redas upp  och jag vågar ta och andas lite då och då.
Våren är i luften och jag känner att fan vad skönt det ska bli att kunna gå ute i Bruces skog igen med hunden, rensa tankarna.
Trött på att vara trött, trött på att leva det liv jag lever, trött på att ifrågasättas över mina val av livsstil,  ja rent ut sagt bli ifrågasatt hela jävla tiden.

Jag är trött på att min äldsta bror sitter och tjurar över något jag inte ens vet vad jag har gjort. Han säger inget utan kör utfrysningsmetoden. Jag orkar inte ens lägga tankarna på det även om det sårar en när vi är i samma rum., som exempelvis i julas.

Trött på att leka gissningslekar som om man vore ett barn.
Istället för att göra det så himla komplicerat så är det bättre att säga vad som är fel och så löser vi det.
Men hey vi är olika.
Och tur är väl det.
Faktum är att det är detta vi kommer lämna som ouppklarat när jag lämnar detta land bakom mig under ett års tid om inte permanent.
Men jag kan inte tvinga någon att lösa något även om jag skulle vilja.

Trött på att vara en slagpåse för samhället,  trött på att hela tiden se tillbaka och undra vad som hade hänt om jag gjort så och så....
Men dåtiden kan man aldrig ändra utan framtiden och nutiden är det som räknas och som man kan påverka.
Allt annat är oväsentligt.

Ta mig härifrån, ta mig här och nu...mitt hjärta är låst....

Igår tillbringade jag dagen med Erica i hennes soffa.
Fy fasiken vad skönt det var.
Behövdes.
Och idag ska vi gå och träna skiten av oss för att ta bort det vi fläskade på oss igår.
High on sugar baby!!!

Av Catarina Hemlig - 22 februari 2014 20:41

Tjena!

Vet att det var ett tag sedan jag uppdaterade här...har varit jäkligt stressad sista tiden och mått mindre bra om jag ska vara ärlig.
Har verkligen inte haft lust till att blogga eller något annat för den delen i heller.
Extrema sömnsvårigheter har satt sina spår på mitt liv.

Men nu skiter vi i det och istället inriktar vi oss på det som faktiskt är huvudämmnet denna gång.
En halstatuering!
 
Ja du läste rätt. Jag har funderat på det länge och har bestämt mig för att göra det snart, väldigt snart.
Vet att många kommer rynka på näsan och säga nej gör inte det för att du kommer få svårt att få jobb.
Men då måste jag ställa frågan... - är det mina tatueringar som gör mitt jobb? Kommer jag jobba mindre bra för att jag har tatueringar och piercingar?
Svaret är stort fett NEJ!!
Att vi har en sådan snevriden syn på människor med tatueringar skrämmer mig. Är vi mindre värda för det? gör det oss till ligister? oansvariga? NEJ NEJ och åter NEJ!

Det är inte fel på oss som väljer att ha det som en livsstil...för det är just vad det är EN LIVSSTIL!!
Det är samhällets syn på oss har tatueringar som borde se över sina värderingar inte tvärtom.
Vi som är tatuerade skulle aldrig få för oss att vända på huvudet för en som inte har en enda tatuering på kroppen. För att vi faktiskt rent ut sagt inte bryr oss. Det angår inte oss om det pryder er kropp eller inte.
Vi har kommit långt när det gäller många saker...homosexualitet, folksjukdomar osv. Men tatueringar är fortfarande ett ämne som tydligen är svårt att acceptera.

Jag får ständigt höra av en av mina lärare på skolan att - Du kommer aldrig få jobb som du ser ut. Eller du kommer få svårt att få jobb som du ser ut.
Ja men jo men tackar för den! Det sårar mer än vad man tror...Men jag står ändå stark vid hur jag ser ut och vilka val jag har gjort och kommer göra.
Medans man har andra underbara lärare som Sofi och Irén-Marie som inte tycker det ska göra någon skillnad. För man ska få vara som man är.
Jag önskar att fler hade denna synen, för det är så här framtiden kommer se ut...vänj er vid det!
   
Jag föddes inte för att följa strömmen och vara som alla andra.
Har alltid varit en rebell och stuckit ut från mängden. Och så kommer jag fortsätta vara.
Jag följer inte regler och normer....jag skapar mina egna och lever på mina egna vilkor.
Om strömmen går framåt så går jag antingen åt höger eller vänster eller bakåt...jag anser att man ska skapa sig en egen åsikt om saker och ting, välja det som känns bra för en själv och våga vara annorlunda trots att familj, samhället och vänner höjer ögonbrynen mer än en gång.
Kom ihåg att det är inte de som ska leva ditt liv utan det är du själv som ska göra det.
Kan du se tillbaka på dina val med stolthet så har du gjort rätt val.
Det som är rätt för dig behöver inte vara rätt för personen sidan om dig.
Vi är olika och det är så det är meningen att det ska vara med.
Att respektera och inte döma någon efter ens utseende är en riktigt bra början på en bra människosyn.

Med det sagt så ska jag krypa upp i soffan nu och hålla en trevlig Lördagskväll <3


 

Skapa flashcards