Alla inlägg under oktober 2012

Av Catarina Hemlig - 26 oktober 2012 11:08

Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg här.
Har inte hänt så mycket intressant.

Bröllopet för Alexandra och Mikael börjar närma sig och inte har jag något speciellt att ta på mig    *panik*

Klänning är uteslutet...beställde hem en och provade...såg ut som en muffins med frosting på, enda som saknades var körsbäret. Min kära mamma upplyste mig lite om att jag nog inte var en klänningsperson..nääähää det menar du inte??   
Så det blev in och rota i garderoben och bestämde mig för byxor och mina stövlar...ja då var nederdelen fixad...men vad fan ska jag ha som överdel? aaarghh *muttrar*

Bröllopspresenten enades vi om igår...Check avbockat.

Provade den där ompratade Killeracne masken

 
Ja och då ser man ut så där ja...funkar absolut...gör det den ska, minus på att det gör ont att dra av den.
Får 4 utav 5 möjliga.

Andra dagar ser man ut så här..
 
Jag bjuder på den   


Kolla in påsarna under ögonen..omg..plastikkirurgi nästa!

La upp lite saker på tradera igår...hoppas få in lite cash.
Blev en del utgifter på grund av bilen. Well det löser sig alltid.
Min trogna vän ska säljas, blandande känslor...varit min trogna följeslagare sen 2005.
I bland tar ens tid slut och man måste gå över till nästa kapitel..det är dax för en större bil.br

Ooooh ooooh snart får jag träffa min goa Toakompis igen. Går så långt mellan gångerna. Vivvi ska göra en provsminkning på oss alla inför Alex bröllop. Ska bli skoj.
Man mäker att man saknar sina gamla godingar från skoltiden mer och mer..  

Och nästa fredag får jag spendera en hel dag med söta kissekatten i Ullared.Ser fram emot det. Lite getaway från allt och bara ladda upp kroppen med en massa positiv energi.

ja gud ska veta att jag behöver laddas upp med bra energi.


Jag saknar frugan...  

 

 

Av Catarina Hemlig - 7 oktober 2012 19:31

I've tried but I can't take it
I'd rather fight then fake it...
So I say bye bye to my blond hair!
Back to black 'cause I love it!

Japp precis som det står har jag gått och småhatat mitt hår i ca 2 månader nu.
Så jag tog och bestämde mig för att göra något åt mitt hemska platinablonda hår.
Så nu är det svart som natten.
Ska klippa det nästa månad för att sen låta det växa ut igen. Kanske blir det hårförlängning senare men inte just nu. Mitt hår måste verkligen vila.

Jag valde en mycket djupsvart färg från Loreal. Blev för lite rädd att det skulle bi blåsvart men icke så nicke det fan riktigt svart och bra.

 
I denna fanns ett serum du applicerar på håret först för att skydda håret under färgningen.
Mitt hår var ganska skört men det klarade sig och ser friskare ut nu än vad det gjorde innan.
Jag kan vekligen rekommendera denna.

Och givetvis fick jag färga ögonbrynen...går inte att ha blonda ögonbryn till svart hår...hade sett helt dingt ut.
Så denna fick lägga svarta sniglar på ögonen och voíla så matchade allt. Fick ju givetvis plocka dom först så de var snygga innan fägningen.

Naglarna fick sig en sväng svart nagellack  både förtter och händer.
Det blev en helrenovering men jag är nöjd.

Imorgon kör vi igång med träningen. legat på latsidan sedan vi hade kräksjukan.
Så de blir tillbaka till gymmet och försöka nå mina måla.

Visst fan....var hemma hos pappsen och mammsen igår och provade deras nya V70.
En jäkla skön bil må jag säga.
Och min bil volvo S40  kommer att vara till salu i slutet av månaden.

Bild kommer läggas upp på håret imorgon!

nu ska jag återgå till att pyssla om mig själv lite.
Går allt för långt i mellan gångerna

Av Catarina Hemlig - 4 oktober 2012 12:52

Here's to us
Here's to love

All the times we've fucked up
Here's to you
Fill the glass
Cuz the last few days have kicked my ass
Let's give'em hell
Wish everybody well
Here's to us

We stuck it out this far together
Put our dreams through the shredder
Let's toast, cuz things got better
And everything could change like that
And all these years go by so fast, but
Nothing lasts forever

Here's to us
Here's to love
All the time that we've messed up
Here's to you*
fill the glass
Cuz the last few nights have kicked my ass
If they give you hell,
Tell them to go and fuck themselves
Hers's to us

Here's to all that we kissed
And to all that we missed
To the biggest mistakes that we just wouldn't trade
To us brekin' up
Without us brekin' down
To whatever's comin our way
Here's to us!!

Ja vad vill jag ha sagt med det?
Jo helt enkelt att fy fan vad jag mår äckligt bra just nu   

 
Vem sa att vara normal var roligaste...pfft!
Hellre en knasboll än vara en en tradig tråkmåns.

Var på Straycat tattoo studio igår och fortsatte på min sleeve   
Blev så jäkla bra....

 
In progress givetvis....
Känns bra att det går framåt och det känns bra att äntligen få gjort det jag velat göra så länge.
Ska ta och pierca mig i underläppen igen. Sämsta skitet evor att jag tog ut det bara för att jag tog illa vid mig av någons kommentar.
Kasst som fan...men jag står för hur jag ser ut och hur jag är.
Jag är inte mindre mig själv för att jag fyller min kropp med tatueringar eller har piercingar.

 

 

Tycker  det ligger något i dessa.
Bodyart är en livsstil  och gör oss inte till odågor och värstingar.
Vi tycker om att uttrycka oss genom konst på kroppen och ja piercingar är snyggt om man kan bära upp dom på ett snyggt vis.

Det var allt  för mig idag gott folk.

Tudiloo!

 






Skapa flashcards