Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

att våga ta steget ut

Av Catarina Hemlig - 24 februari 2014 13:22

Dagarna susar förbi och jag vågar hoppas på en sluthållplats.
Det ska bli skönt.
Jag ser att mitt garnnystan har börjat redas upp  och jag vågar ta och andas lite då och då.
Våren är i luften och jag känner att fan vad skönt det ska bli att kunna gå ute i Bruces skog igen med hunden, rensa tankarna.
Trött på att vara trött, trött på att leva det liv jag lever, trött på att ifrågasättas över mina val av livsstil,  ja rent ut sagt bli ifrågasatt hela jävla tiden.

Jag är trött på att min äldsta bror sitter och tjurar över något jag inte ens vet vad jag har gjort. Han säger inget utan kör utfrysningsmetoden. Jag orkar inte ens lägga tankarna på det även om det sårar en när vi är i samma rum., som exempelvis i julas.

Trött på att leka gissningslekar som om man vore ett barn.
Istället för att göra det så himla komplicerat så är det bättre att säga vad som är fel och så löser vi det.
Men hey vi är olika.
Och tur är väl det.
Faktum är att det är detta vi kommer lämna som ouppklarat när jag lämnar detta land bakom mig under ett års tid om inte permanent.
Men jag kan inte tvinga någon att lösa något även om jag skulle vilja.

Trött på att vara en slagpåse för samhället,  trött på att hela tiden se tillbaka och undra vad som hade hänt om jag gjort så och så....
Men dåtiden kan man aldrig ändra utan framtiden och nutiden är det som räknas och som man kan påverka.
Allt annat är oväsentligt.

Ta mig härifrån, ta mig här och nu...mitt hjärta är låst....

Igår tillbringade jag dagen med Erica i hennes soffa.
Fy fasiken vad skönt det var.
Behövdes.
Och idag ska vi gå och träna skiten av oss för att ta bort det vi fläskade på oss igår.
High on sugar baby!!!

 
 
Sandra

Sandra

25 februari 2014 05:32

Woot the hell! Var ska du ta vägen? Bar-utbildning eller bara skita i allt och sticka?

http://winterzmoon.blogspot.se

Catarina Hemlig

25 februari 2014 18:29

Yes, jag bestämde mig nu i förra veckan för att packa ihopa mitt skit och lämna äckelSverige bakom mig för ett tag.
Jag orkar inte bli behandlad som en slit och slängvara mer. Så september 2015 tar jag djur och hem och flyttar till Island och försöker reparera mig själv och mitt psyke.
Norrland hade varit bättre men tyvärr verkar det ligga en bra bit ifrån just nu :(
men så är det. jag berättar mer för er när jag kommer upp nästa helg.

 
Ingen bild

klubba 500

5 mars 2014 15:13

Kom till mig istället:)??

Mvh

Du vet vem:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina Hemlig - 30 november 2014 18:13

Uppdatering på detoxen och träningen...3 veckor på detox har gjort underverk.Min kropp mår mycket bättre och jag är piggare, matsmältningen fungerar utmärkt.3 veckor med träningen har resulterat i tajtare midja -7 cm, tajtare armar -3 cm mm.orkar int...

Av Catarina Hemlig - 15 november 2014 11:57


Jodå jag mår bra.Gjorde en helomvändning och  började om från den enda änden jag kunde förändra. Mig själv!Så här står jag nu, tillbaks på gymmet 5 dagar i veckan, kör detox på kroppen och försöker tänka positivt.Skaffa lite happyhormoner genom inre ...

Av Catarina Hemlig - 13 oktober 2014 12:36

Jag behöver verkligen skriva av mig....Känner mig konstant deppig...hittar inte orken, motivationen eller gnistan mer.Det har blivit för mycket på kort tid. Känns som att man står på en kant och väger mellan att ge upp eller inte.Jag har kommit till ...

Av Catarina Hemlig - 30 augusti 2014 23:17


Att bara få vara själv       Jag behöver inte säga mer.... ...

Av Catarina Hemlig - 21 augusti 2014 22:44

Det är ett svårt val, men när man väl tar steget kommer en lättnad.  Man övervinner sin rädsla och vinner mod... Att våga släppa taget om det trygga för att prova sina vingar... Vi alla behöver ta det steget ibland för att bevisa både för oss s...

Ovido - Quiz & Flashcards