Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Throat tattoo

Av Catarina Hemlig - 22 februari 2014 20:41

Tjena!

Vet att det var ett tag sedan jag uppdaterade här...har varit jäkligt stressad sista tiden och mått mindre bra om jag ska vara ärlig.
Har verkligen inte haft lust till att blogga eller något annat för den delen i heller.
Extrema sömnsvårigheter har satt sina spår på mitt liv.

Men nu skiter vi i det och istället inriktar vi oss på det som faktiskt är huvudämmnet denna gång.
En halstatuering!
 
Ja du läste rätt. Jag har funderat på det länge och har bestämt mig för att göra det snart, väldigt snart.
Vet att många kommer rynka på näsan och säga nej gör inte det för att du kommer få svårt att få jobb.
Men då måste jag ställa frågan... - är det mina tatueringar som gör mitt jobb? Kommer jag jobba mindre bra för att jag har tatueringar och piercingar?
Svaret är stort fett NEJ!!
Att vi har en sådan snevriden syn på människor med tatueringar skrämmer mig. Är vi mindre värda för det? gör det oss till ligister? oansvariga? NEJ NEJ och åter NEJ!

Det är inte fel på oss som väljer att ha det som en livsstil...för det är just vad det är EN LIVSSTIL!!
Det är samhällets syn på oss har tatueringar som borde se över sina värderingar inte tvärtom.
Vi som är tatuerade skulle aldrig få för oss att vända på huvudet för en som inte har en enda tatuering på kroppen. För att vi faktiskt rent ut sagt inte bryr oss. Det angår inte oss om det pryder er kropp eller inte.
Vi har kommit långt när det gäller många saker...homosexualitet, folksjukdomar osv. Men tatueringar är fortfarande ett ämne som tydligen är svårt att acceptera.

Jag får ständigt höra av en av mina lärare på skolan att - Du kommer aldrig få jobb som du ser ut. Eller du kommer få svårt att få jobb som du ser ut.
Ja men jo men tackar för den! Det sårar mer än vad man tror...Men jag står ändå stark vid hur jag ser ut och vilka val jag har gjort och kommer göra.
Medans man har andra underbara lärare som Sofi och Irén-Marie som inte tycker det ska göra någon skillnad. För man ska få vara som man är.
Jag önskar att fler hade denna synen, för det är så här framtiden kommer se ut...vänj er vid det!
   
Jag föddes inte för att följa strömmen och vara som alla andra.
Har alltid varit en rebell och stuckit ut från mängden. Och så kommer jag fortsätta vara.
Jag följer inte regler och normer....jag skapar mina egna och lever på mina egna vilkor.
Om strömmen går framåt så går jag antingen åt höger eller vänster eller bakåt...jag anser att man ska skapa sig en egen åsikt om saker och ting, välja det som känns bra för en själv och våga vara annorlunda trots att familj, samhället och vänner höjer ögonbrynen mer än en gång.
Kom ihåg att det är inte de som ska leva ditt liv utan det är du själv som ska göra det.
Kan du se tillbaka på dina val med stolthet så har du gjort rätt val.
Det som är rätt för dig behöver inte vara rätt för personen sidan om dig.
Vi är olika och det är så det är meningen att det ska vara med.
Att respektera och inte döma någon efter ens utseende är en riktigt bra början på en bra människosyn.

Med det sagt så ska jag krypa upp i soffan nu och hålla en trevlig Lördagskväll <3


 

 
 
Sandra

Sandra

25 februari 2014 20:24

Aaaw <3 vilken söt bild! På dig alltså! ;) Du passar jättebra i eyeliner med vinge. Löv it!
Och allt du skrev här är så sant så. Jag tror det är de människorna som är trångsynta som kommer få det svårt i livet - inte de med helkroppstatueringar. ^^
Och just det, den där tjejen med tatueringen: Henne såg jag på bild för mååånga år sedan, men då hade hon bara bröstatueringen. Coolt. :)

http://winterzmoon.blogspot.se

 
Ingen bild

klubba

5 mars 2014 15:14

Wow vilken snygging:)

Mvh

Du vet vem:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina Hemlig - 30 november 2014 18:13

Uppdatering på detoxen och träningen...3 veckor på detox har gjort underverk.Min kropp mår mycket bättre och jag är piggare, matsmältningen fungerar utmärkt.3 veckor med träningen har resulterat i tajtare midja -7 cm, tajtare armar -3 cm mm.orkar int...

Av Catarina Hemlig - 15 november 2014 11:57


Jodå jag mår bra.Gjorde en helomvändning och  började om från den enda änden jag kunde förändra. Mig själv!Så här står jag nu, tillbaks på gymmet 5 dagar i veckan, kör detox på kroppen och försöker tänka positivt.Skaffa lite happyhormoner genom inre ...

Av Catarina Hemlig - 13 oktober 2014 12:36

Jag behöver verkligen skriva av mig....Känner mig konstant deppig...hittar inte orken, motivationen eller gnistan mer.Det har blivit för mycket på kort tid. Känns som att man står på en kant och väger mellan att ge upp eller inte.Jag har kommit till ...

Av Catarina Hemlig - 30 augusti 2014 23:17


Att bara få vara själv       Jag behöver inte säga mer.... ...

Av Catarina Hemlig - 21 augusti 2014 22:44

Det är ett svårt val, men när man väl tar steget kommer en lättnad.  Man övervinner sin rädsla och vinner mod... Att våga släppa taget om det trygga för att prova sina vingar... Vi alla behöver ta det steget ibland för att bevisa både för oss s...

Ovido - Quiz & Flashcards