Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Catarina Hemlig - 9 januari 2013 13:03

2013 är här...ytterligare ett år bara flög förbi.   
Well vi bestämde oss för att göra något åt vårt slappeliv och började faktiskt träna 5 gånger i veckan.
Känns bra att känna sig mer motiverad till allt, att ha mer ork och framför allt att hitta en bra balans mellan kost och träning.
Känns som man äter mer men det gör vi inte. Vi äter mindre men fler gånger om dagen.

Har köpt hem lite nya kläder, lite mer attityd precis som jag vill ha det. Men det är en del av mig som skriker efter alla pastellfärger men det ignorerar jag.   


Jag har fått dille på Camouflagefärgat och grått.    
Gotta be lovely...

Anywho...träningen går framåt och småförändringar har redan börjat synas. Så det blir full fräs framåt och tittar inte tillbaka. Lång väg att gå men det är värt det speciellt när man har en man som stöttar en och peppar på en.
Exempelvis idag så ville kroppen ha en vilodag...viljan ville inte..man jag gav efter för kroppen...Matti säger de där gulliga sakerna att en vilodag kanske behövs men att han ska träna.  Tänkte vad fan alltså...han ska inte åka och bränna sitt fett utan mig. På med kläderna, upp med håret i en ponytail och rätt ut till bilen.
Blev cardioträning istället. Vilket kändes jäkligt bra. Presterade bra och kroppen var nöjd. What more can I ask for?
 
Ska vara med fitnessfighten i februari, ska bli riktigt roligt.
Kör med eller utan Matti. I really want to do this *tagga tagga*
Erica kör den nu och givetvis hejar jag på henne att hon vinner  

För övrigt har jag färgat håret blåsvart men ser ingen direkt märkbar skillnad..haha

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards