Direktlänk till inlägg 16 november 2012

A creme och silversalva

Av Catarina Hemlig - 16 november 2012 14:20

Jag gjorde slag i saken och faktiskt gick och köpte den omtalade A-cremen som Linda hallberg som är MUA (make up artist) pratar så gott om. Bra för eksem, torr hy, problem hy och mot finnar mm.

 
Jag vet inte riktigt hur eran hud är men min är rena katastrofen. Endast under sommaren när solen skiner och typ bränner sönder mitt ansikte mår min hud bra. Vinterhalvåret är huden torr och fnöskig och finnig....smörjer jag in mig så POW så poppar det upp finnar delux oavsett hur torr jag är.
Så nu tar jag och provar denna, Återkommer med åsikter och resultat.

I sommras sprang jag, Matti och Diesel på en man i brucesskog. Han pratade väldigt gott om silvervatten, silversalva som är naturens antibiotika.
Tänkte mannen har nog tappat förnuftet. Men med lite efterforskning så har det fått väldigt bra kritik och med tanke på att min lilla bebis lider av eksem så tänkte ok...dax att testa. Ska tydligen vara helt fenomenal på behandling av djur.

 
Well det återstår att se...men funkar den så kan man spara flera hundralappar för att slippa gå till veterinären. Som bara genom att boka tid och sätta sin fot innanför dörren 495kr. 
Och använder de sen verktyg som en träpinne, lysa i öratsak och temp så flyger priset upp i 1000kr...sen får du samma diagnos som du du gogglat fram hemma och du får ett recept som kostar dig 65kr bara för att de ska skriva ut det till dig för att sen betala för skitet på apoteket. Och slutsumman hamnar på ca 1400kr.
Och salvan kostar 89kr...helt klart värt ett försök.

 

 
 
Sandra

Sandra

23 november 2012 22:40

Låter som om ni behöver leta upp en billigare veterinär :D
Meddela om salvorna är något bra :)

http://winterzmoon.blogspot.se

Catarina Hemlig

24 november 2012 12:18

ja faktiskt.
Vi går ju på djursjukhuset här i HBG och är SNORDYRA.
Därför försöker jag fixa mina djur"problem" själv först innan jag åker iväg till tömma-din-plånbok-huset

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina Hemlig - 30 november 2014 18:13

Uppdatering på detoxen och träningen...3 veckor på detox har gjort underverk.Min kropp mår mycket bättre och jag är piggare, matsmältningen fungerar utmärkt.3 veckor med träningen har resulterat i tajtare midja -7 cm, tajtare armar -3 cm mm.orkar int...

Av Catarina Hemlig - 15 november 2014 11:57


Jodå jag mår bra.Gjorde en helomvändning och  började om från den enda änden jag kunde förändra. Mig själv!Så här står jag nu, tillbaks på gymmet 5 dagar i veckan, kör detox på kroppen och försöker tänka positivt.Skaffa lite happyhormoner genom inre ...

Av Catarina Hemlig - 13 oktober 2014 12:36

Jag behöver verkligen skriva av mig....Känner mig konstant deppig...hittar inte orken, motivationen eller gnistan mer.Det har blivit för mycket på kort tid. Känns som att man står på en kant och väger mellan att ge upp eller inte.Jag har kommit till ...

Av Catarina Hemlig - 30 augusti 2014 23:17


Att bara få vara själv       Jag behöver inte säga mer.... ...

Av Catarina Hemlig - 21 augusti 2014 22:44

Det är ett svårt val, men när man väl tar steget kommer en lättnad.  Man övervinner sin rädsla och vinner mod... Att våga släppa taget om det trygga för att prova sina vingar... Vi alla behöver ta det steget ibland för att bevisa både för oss s...

Ovido - Quiz & Flashcards