Alla inlägg under augusti 2012

Av Catarina Hemlig - 30 augusti 2012 13:57

Ja då har det blivit dax att börja packa ihopa sig....
Torsdag idag, päronen kommer hem, och det ska bli skönt att få komma hem då jag mer eller mindre har varit bosatt i min mammas säng. Anledning den är så jäkla skön...finns storbilds TV där inne och att sängen är  en sådan där lyxig grej som man har en kontroll som kan höja och sänka madrassen på alla håll och kanter. Och man har max 10 steg från toan haha. Latmask deluxe!!
Sen har det ju inte varit så himla skoj i heller med Munnen...inte kunnat äta, sova i längre stunder osv. Så man har varit nerknarkad av smärtstillande. Well det har börjat gå tillbaka  tack och lov.  
Annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort. Jag var så förbannad igår att jag inte kunde äta något mer än fil. Och givetvis var ju masterchef och allt annat med mat på teve *suckar*
Har nog aldrig varit så sugen på mat tidigare...jag hade kunnat äta allt i min väg...men nope jag fick snällt sitta där med en knorrig mage och dregla.
Ställde mig på vågen och 2,6 kg lättare. Spännande...eller inte för man vet ju att man lär äta upp dom igen så fort man får i sig mat.

Annars? Jo tack jag lever haha...har inte så mycket att säga just nu...inte när det gäller mig själv i alla fall.
Kämpar vidare med mig själv....

Annars fyller pappa år idag och man har varit flitig och faktiskt köpt blommor, brossan med Söta Stella fixar tårta eller något annat skoj....Och inom en timmes tid så blir det att hämta dom på Sturup.
Och Matti kommer och hämtar mig vid 5 tiden. Eller ja mig och Diesel.

Imorgon ska jag försöka asa mig ner till gymmet och träna 1 timme eller 2...men det beror helt på munnen.
Och på lördag så blir det att träffa sötnosarna Alex och Mikke med familj.   
Matti ska träffa Glenn på fredag så då har jag lite mys för mig själv i soffan. Blir att tvinga Smis att mysa med mig mohahaha tvångsmys *fniss fniss*

nej nu ska jag kolla på nya mysbyxor...för alla mina är sönder eller på väg åt det hållet.

Av Catarina Hemlig - 29 augusti 2012 17:50

 

Tiden här nere i malmö har fått mig på andra tankar....
Jag pallar inte mer....jag vill inte mer....och framför allt jag orkar inte mer.
Nu skiter jag blanka fan i vad andra vill, tycker osv....


Jag kör mitt race från och med nu...jag ska nå mina mål, jag ska vara den bästa jag kan vara.
Allt annat kommer vara oviktigt för mig från och med nu.

Och fy fan vad jag är hungrig och sugen på allt. Det är så typiskt när man inte kan äta.
Man vet till och med att det finns choklad i sin väska men inte ens det kan du äta...*suckar*
Life is cruel!!   


Av Catarina Hemlig - 23 augusti 2012 07:08

 


Vaknade i morse och känslan efter igår hänger fortfarande kvar.
*suckar*


Okey here it goes.....
Jag är besviken, ledsen och ovanpå det ännu mer besviken. Nej ärligt talat jag är skitledsen.
Du sårade mig igår min vän...ganska så hårt faktiskt.
Så, nu var det sagt.

Nu ska jag försöka återgå till min vardag och göra det jag skulle från början.


Av Catarina Hemlig - 16 augusti 2012 10:32

Tänkte blogga lite snabbt innan träningen...

Holding my breath and keeps praying that you wont find me.  What dosent kills you makes you stronger they say..I am in my weakest moment...please do not find me. I

Anywho....bara en liten snutt som jag håller på att skriva lite på..inget speciellt igentligen.

Måste lägga upp en bild som min barndoms väninna la upp på facebook. Taget när vi var små. Och i svartvitt...man känner sig lite gammal haha   

 
Lite nostalgitripp faktiskt när man ser sådant här.
För er som inte vet så Linda var min granne i många år och vi bokstavligt talat växte upp ihopa.
Det var vi i många år...tradigt nog splittrades vi upp i gymnasiet. Har fortfarande kontakt med varandra men kanske inte som det en gång var.
Lite tråkigt kan jag tycka   ...får ta tag i det dära. 

Inget direkt nytt på fronten...jo jag köpte ett nytt halsband faktiskt    har dock ingen bild på det. Kommer senare. 

Får försöka fixa till min blogg igen....gillar inte alls utseendet på den.

Av Catarina Hemlig - 14 augusti 2012 20:25

Ja som många redan vet så har jag äntligen börjat träna igen. Och ni som inte visste det så vet ni det nu.
Dog inte av utmattning men svetten flödade och det brändes gott i musklerna.
Kändes som sagt jäffligt bra. Dock hade jag behövt knuffa-mig-upp-för-trappan-hjälp när jag kom hem. Helt slut i benmusklerna.
5 dagar i veckan ska jag träna *visar hängmusklerna*  Det ska satan bli folk utav mig med   
Och gissa hur glad jag är som inte sålde min fina cykel.
Nu kommer den bra till användning. Cyklar både till gymmet och hem samt att det blir att ta cykeln till det mesta som man inte behöver bilen till.

Sen måste jag visa mina urgulliga inköp som jag gjorde idag   

 
Jag har som sagt tjatat om min röda hoodie så äntligen hittade jag en..dock är det Puma men jag överlever ändå. Tuff som få haha

 
Var inne på piercing.nu och beställde hem denna skönheten och ringar till öronen.
Börjar känna mig smått naken och vill göra något åt min nakenhet.

 

Och sist men inte minst så ja det var ett par veckor sedan jag köpte hem detta skärpet...men ack så snyggt så det måste bara visas    Inköpt på bluefox

 

Nu ska jag försöka vara nyttig och ta en runda med hunden och hoppas min äckelhuvudvärk försvinner.
Visst fan...glömde nämna att jag ska på möte imorgon hos arbetsförnedringen yay...det är så att man skulle vilja spy på skiten. Well dax att suck it up och gå dit, gnälla och bara vara allmänt jobbig.



Av Catarina Hemlig - 12 augusti 2012 23:07

Jag får ett sådant där uber Zepeanfall...
Hur svårt ska det vara att hitta en kamouflage hoodie för tjej?
Alla har vi väl ägt något sådant...och jag har fått dille på det för det är så satans snyggt.
Tror ni man hittar det?
Eeeeeh nej....ett stort fett nej *vrålar som en vrålapa på zoo*
Jag måste ha en...NU!!! Eller ja jag vill ha en NU.
Likadant gäller det en röd hoodie. Tror ni man hittar det? NEJ!!!!!
Vad är det med mig och vilja ha saker som ej går att få tag i?...eller så finns dom och kostar så där tusen miljoners biljoner kronor att även kungen svettas över att köpa den.   

 
Jag vill ha mina hoodies NUU!! *böölar*
Får väl leta upp en sådan där utlandssida som säljer allt och man dör lite av fraktkostnaden.
Dessa typ av hoodies är ett måste i min garderob.
Hur snyggt hade det inte varit med mina svarta jeans, nitbälte och dessa hoodies + mina boots...???
Tuff som satan hade jag varit...  

För övrigt så har vi målat lilla sovrummet vitt idag. Var en sådan där taskig diarrefärg innan som hade fläckar överallt. Så nu är det vitt och fint där inne.

Haft en helt sjuk ätardag idag. Detta är en sådan dag jag hade kunnat äta ihjäl mig. Åt 2 mini baguetter i morse..nja 1½...sen blev det potatisgratäng med fläskfilé och sallad...sen pannkakor med sylt och vaniljglass och sen dog vi lite och köpte en hamburgare.  Nu sitter man här med uberkasst samvete och vill bara springa ett helt maraton för att bli av med skitet.
Nej nya tag i morgon....jag vill inte ha det så här...



Av Catarina Hemlig - 10 augusti 2012 10:58



Kan inte säga att har hänt så mycket.
Har semester och njuter till fullo på alla sätt och vis.

Börjar dock i skolan igen på måndag och jag känner att jag inte är redo för det.
Har möte på onsdag med AF och hoppas jag kan få ut något vettigt av dom.

Om inte så tar jag upp min utbildning som undersköterska igen.

Varit rätt mycket hos Frugan och det har varit underbart.
Den 23e blir det att spendera ca en vecka i mina föräldrars hus och hitta på en massa bus...blir en ny piercing tror jag.

Annars så rullar allt på...min Chestpiece börjar bli klar och ska snart börja på min arm.

Fyndade på Ikea igår....stolar som tidigare har kostat 499kr kostade 199kr/st och vi slog till.
Perfekt...och köket blev precis som jag ville ha det.
Sparade rätt mycket pengar i går. Och vi köpte färg till sovrummen...även där sparade vi pengar så gissa om vi var glada.

nej nu ska jag slänga mig i duschen för att göra ett tappert försök att se ut som en människa idag.

 

Ovido - Quiz & Flashcards