Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Catarina Hemlig - 25 januari 2012 15:24

Usch de sista dagarna som jag varit själv har varit påfestande.

Matti på kurs i Malmö för sitt truckkort och jag blev ensam hemma med hushåll och djur.

Inte lätt med en hund som har foderallergi som behöver badas varannan dag, en kattunge med kattsnuva och ögoninflammation, en annan katt som har alla olika besvär som gått och blivit hes och den andra katten är  frisk men alla vill ha sin del av uppmärksamhet och det känns som att man inte räcker till. Och ovan på det ska hunden ut flera gånger om dagen och en långrunda...  

Och sen utöver det ska det tvättas och städas i lägenheten och och min äldsta katt Mysan springer runt och jagar mig i varje rum när hon tycker att jag är uppe försent. Så då blir det hesskrikande mjaumande till jag går och lägger mig *suckar*  

Jag tror om alla hade kunnat så hade de legat i en "böghög" på mig och aldrig flyttat sig.

Så nu vill jag att mannen i mitt liv kan komma hem och ta över  för jag behöver fan lite egentid  
Måla naglarna, raka benen och allt det som hör till och en underbar peeling!!! Ooooh yes  

Så nej tack för tat bli flerbarnsförälder!!!!! jag vägrar....eller kan jag få hyra in en nanny? eller få fler timmar på en dag? 30 kanske?

Jag har till och med funderat på att lämna Diesel på hunddagis 2 gånger i veckan för han behöver den biten av socialitet. 

Baaaah!!!!

 
Naaannaaannnanaaa BATMAN!!!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards