Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Catarina Hemlig - 17 juni 2013 11:29

Jag insåg igår att jag börjat få problem med maten.
Pratar inte om ätstörningar utan om ont i magen, illamående och andra magproblem.

Äter jag gluten så känns det som att jag har ätiti en sten
Råkar jag äta för fett så kan jag räkna med att bli kass
Laktos hejdå magen
Äter jag för mycket mår jag illa som satan. ( och då menar jag för mycket för mig)

Det första och sista problemet har tyvärr lett till 2 fingrar i halsen ett par gånger eller så har det kommit upp utav sig själv.
Ett annat problem som jag insåg igår är att kött börjar smaka "död" igen.

Jag får nog ta en paus från det.

   

Men då uppstår ett annat problem...
Hur ska jag balansera min kost för att kunna få i mig alla proteiner och mineraler?
Någon som vet?

Jag vill förtydliga att jag inte slutar med kött för att "meat is murder" och inte bör ätas.
Jag slutar för att för tillfälligt smakar det riktigt vidrigt.
Kommer fortsätta äta kött längre fram men just nu behöver jag ett låååångt uppehåll.

Ovido - Quiz & Flashcards