Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Catarina Hemlig - 3 februari 2013 22:09

Ja då var man igång med FF.
Ska inte klaga för det är lika roligt som det är jobbigt.
Har mycket go i kroppen, mer energi och jag ser fram emot att ge järnet full ut.

Det tråkiga är allt jäkla matlagande som jag blir helt vansinig på.
Det ska ätas var 3e timme vilket i sin tur innebär att mat måste tas med om man ska någonstans. Matlådor deluxe säger jag bara.
Träningsvärk både här och där och på konstiga ställen som man inte trodde man kunde ha träningsvärk på haha
Men det i sin tur visar att jag gör rätt. Både stora och små muskelaturer ska ju tränas.
När denna månaden är över tänker jag signa upp mig för 6 månader.
Tänker inte vara sämre än Erica haha...Well ja lite sämre då hon kör 12 månader....men jag tar en bit i taget.

Varför jag är med i fitnessfighten...

Jag insåg inte att det var så farligt förens jag tog mig en ordentlig titt i spegeln och insåg att jag har gått upp så mycket att jag inte längre kände igen mig själv. Utan jag såg ut som någon som har ätit upp mitt forna jag.
Dubbelhakor, lovehandels mm.
No thanks...så jag bestämde mig redan i december att det var dax att ta tag i det som igentligen har varit oundvikligt med som har skjutits framåt hela tiden med att nää jag orkar inte, jag tar det senare osv.
Senare kommer förr eller senare ändå...man har två val...antingen gör man något åt det eller så fortsätter man gå upp i vikt och det kommer bli ännu svårare att gå ner.

   

Jag är glad att jag tog detta beslutet att börja träna occh äta rätt. Januari tränade jag och min man själva på fitness 24 seven...vi anmälde oss till FF den 25 januari. Viss det kostar men det är en bra investering i sig själv, att hitta ett välmående på ett bra och rätt vis.
Tro mig, jag har provat batningspiller och olika dieter....Visst funkar det men ger inget hållbart resultat.
Under Januari har jag tappat 5 cm runt brösten, börjat få midja och tappar några centiemeter här och var.

Nu med FF så tränar jag ännu hårdare men mer sammanhängande och jag har motivation och jävlaranama på att det ska gå.
Jag har klarat 3 utav 28 dagar....jag ska fullfölja det och jag ska belöna mig med en hårförlängning.
Och jag ska hoppa på 6 månader och jag ska ha slimmat till mig till sommaren.
Och i slutet av 2013 ska jag ha nått min målvikt på 60 kg.


JAG VILL JAG KAN JAG SKA!!!!!

Nu ska jag slänga mig i sängen för klockan ringer kl 04:00
 och gymmet väntar.

Godnatt på er alla där ute

Ovido - Quiz & Flashcards