Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

Back in Sweden....back on track!

Av Catarina Hemlig - 26 juli 2013 12:44

Efter 2 veckor på Island så är jag äntligen tillbaka.
Skönt att få komma hem till värmen och solen.

10 grader och regn mer eller mindre. *brrr* Var inte riktigt beredd på det.
Men tydligen är detta den värsta sommaren de har haft på mer än 100år.

Ja jag vet att många tänker amen du åker till island, vad förväntar du dig? Pffft endast okunniga människor säger så. För hade man varit påläst så hade man vetat att normalt ligger sommartemperaturen runt 18 grader och när solen står på blir det väldigt varmt.
Där blev det lite skäll på en del...

Jag hade helt över förväntan väldigt roligt och träffade många goa och mysiga människor.
Det var till och med så illa att jag var nära gråten ett par gånger när det var dax att skiljas från vänner och familj.

Som matfantast så var jag ju tvungen att prova all mat som det pratats om.
Vilket resulterade i en ÛBERKASS mage i 2 veckor haha
Blev pizza från Dominos - Lär aldrig äta svensk pizza igen, inte för att jag äter det ändå.
Olsen and Olsen - Jäkligt god hamburgare in american style. Dock snor dyr
TGIF- HERREGUD, deras burgare is to die for
Skyr- äter aldrig skyr från Sverige igen. Surt som fan, men på Island är det jätte gott.
Lamm- jäklar vad gott det är. Smakar inte kofta,
Villa bar- Deras SSpylsa (korv) is to die for. (släng dig i väggen hotdog)

Ja listan kan göras lång...

Landskapet ska vi inte prata om.
Jag låter därför bilderna tala för sig själv.


Bilden är tagen utanför Blue Lagoon förbi de varma källorna
 

Gullfoss Islands största vattenfall

 

Varma källorna utanför Blue Lagoon

 

Lavastrand där det varma vattnet från källorna rinner ut i havet.

 

Och givetvis för att jag är så jäkla snygg och go så måste jag ju lägga upp 2 egobilder på mig själv hahaha

   

För övrigt är jag tillbaka på Fitnessfightens koncept.
Träning och rätt mat vid rätt tillfällen.
Så jäkla skönt!
Måste få ordning på magen igen.

Det kommer fler bilder från island men just nu orkar jag inte lägga över mina bilder från kameran
More to come!

Och snart är det dax för resa nr 2. Denna gången bär det av till Cypern och värmen med en massa sol.


Och nästa helg är jag hos frugan och smider elaka planer för övertagning av världen!
Cattas och Sandras Herravälde över världen mohahaha.
Hmm, varför heter det herravälde? Lite sexiskt tycker jag. Så vi går över till Cattanis (mitt egna påhittade språk) och säger istället evilvälde!!
Så det så...

More to come....stay tuned :)

 
 
Sandras

Sandras

26 juli 2013 22:38

HAHA xD "Cattanis!" :P
Evilvälde for the win! Mohaha!

Island är superfint! Vill också dit och titta och bubbla runt i källorna. :) Men jag hade nog inte klarat av att bo där. Inte ett träd så långt ögat når, buhu. :D

http://winterzmoon.blogspot.se

 
Ingen bild

catta

27 juli 2013 10:39

Haha XD japp mitt eget språk som fishmås, graslök, klia-daj-skit och många fler.

Nää bo där är uteslutet. Men som playground hade jag kunnat ha det som.
Ett semestermål i så fall.
De har träd men typ gran och en skog för dom är 3 st träd ihopa hahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina Hemlig - 30 november 2014 18:13

Uppdatering på detoxen och träningen...3 veckor på detox har gjort underverk.Min kropp mår mycket bättre och jag är piggare, matsmältningen fungerar utmärkt.3 veckor med träningen har resulterat i tajtare midja -7 cm, tajtare armar -3 cm mm.orkar int...

Av Catarina Hemlig - 15 november 2014 11:57


Jodå jag mår bra.Gjorde en helomvändning och  började om från den enda änden jag kunde förändra. Mig själv!Så här står jag nu, tillbaks på gymmet 5 dagar i veckan, kör detox på kroppen och försöker tänka positivt.Skaffa lite happyhormoner genom inre ...

Av Catarina Hemlig - 13 oktober 2014 12:36

Jag behöver verkligen skriva av mig....Känner mig konstant deppig...hittar inte orken, motivationen eller gnistan mer.Det har blivit för mycket på kort tid. Känns som att man står på en kant och väger mellan att ge upp eller inte.Jag har kommit till ...

Av Catarina Hemlig - 30 augusti 2014 23:17


Att bara få vara själv       Jag behöver inte säga mer.... ...

Av Catarina Hemlig - 21 augusti 2014 22:44

Det är ett svårt val, men när man väl tar steget kommer en lättnad.  Man övervinner sin rädsla och vinner mod... Att våga släppa taget om det trygga för att prova sina vingar... Vi alla behöver ta det steget ibland för att bevisa både för oss s...

Ovido - Quiz & Flashcards