Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Put you stupid slogan straight up in your.....

Av Catarina Hemlig - 25 juni 2012 16:28

 



Idag är det måndag och jag är på ett rätt uselt humör.
Ingen speciell anledning varför...tror det är PMS och kraven jag ställer på mig själv som gör att jag är lite halvgrinig.
Har nog en sådan period just nu som gör att jag vill bara stänga ner skallen och försvinna in i min lilla låda av gosedjur i huvudet där jag kan mysa med fluffiga små nallar i rosa, lila och blått.   


Well inte så mycket att göra åt...bara att bita ihopa och hoppas det går över om någon dag.


Bantningen är igång...fått rätt hyfsat stor koll på frukosten nu samt äter inte lika mycket.
Dock vägde jag inte mig hos mina föräldrar. jag fick ångest och panik bara titta på den så jag skiter i vilket.
Jag bryr mig inte om min vikt just nu utan det hur det känns i mina kläder.
När jag är bekväm nog så ska jag ta och kolla vikten.
Ibland önskar jag att saker och ting hade varit annorlunda....att jag fått vara "normal" när det kommer till vågen och vikten men jag är är vettskrämd av att trilla tillbaka till mina ätstörningar och återfå de känslor jag begravt.
Så därför gör jag inget utan jag skiter i vågen...går hellre ovetande.


Följde frugans exempel och köpte rågbröd eller grovt-som-fan-bröd. Såg inte så mycket ut för världen men gud så mättande. Jobbiga att tugga med haha. Provade 2 skivor...åt en och höll på att dö.
Tror det är meningen med sådant bröd att det ska vara jobbigt att äta så man hellre går utan haha.
Så jag föredrar min Yoghurt laktosfri då yes med vindruvor och banan.   


Middagar blir oftast normala fast utan potatis, bröd, ris eller pasta.
Bara sallad och kött samt sås.


På fredag bär det av mot frugan   
helt sjukt men det har bara gått 2 veckor sedan sist och jag bara längtar att få åka upp. *saknar*
Men först ska jag äntligen få göra klart min tatuering på fredag innan jag åker iväg och myser med frugis o company wiiiiiii!!!!


Tänkte även lägga upp en lista på vad jag glor på regniga dagar som varit.


Falling skies
Grimm
Once upon a time
Supernatural
The walking dead
Revenge
Game of thrones



 
 
Sandra

Sandra

26 juni 2012 23:57

Grovt-som-fan-bröd är bra! :D Och ja, en och en halv kan jag numera stoppa i skallen, så jag håller mig oxo till en skiva per gång! Se nu till att bli frisk innan fredag!!! <3

http://astarrynight.blogg.se

Catarina Hemlig

27 juni 2012 00:18

Jag är inte fjuk på det viset!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina Hemlig - 30 november 2014 18:13

Uppdatering på detoxen och träningen...3 veckor på detox har gjort underverk.Min kropp mår mycket bättre och jag är piggare, matsmältningen fungerar utmärkt.3 veckor med träningen har resulterat i tajtare midja -7 cm, tajtare armar -3 cm mm.orkar int...

Av Catarina Hemlig - 15 november 2014 11:57


Jodå jag mår bra.Gjorde en helomvändning och  började om från den enda änden jag kunde förändra. Mig själv!Så här står jag nu, tillbaks på gymmet 5 dagar i veckan, kör detox på kroppen och försöker tänka positivt.Skaffa lite happyhormoner genom inre ...

Av Catarina Hemlig - 13 oktober 2014 12:36

Jag behöver verkligen skriva av mig....Känner mig konstant deppig...hittar inte orken, motivationen eller gnistan mer.Det har blivit för mycket på kort tid. Känns som att man står på en kant och väger mellan att ge upp eller inte.Jag har kommit till ...

Av Catarina Hemlig - 30 augusti 2014 23:17


Att bara få vara själv       Jag behöver inte säga mer.... ...

Av Catarina Hemlig - 21 augusti 2014 22:44

Det är ett svårt val, men när man väl tar steget kommer en lättnad.  Man övervinner sin rädsla och vinner mod... Att våga släppa taget om det trygga för att prova sina vingar... Vi alla behöver ta det steget ibland för att bevisa både för oss s...

Ovido - Quiz & Flashcards