Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

really good friends is hard to find now days.

Av Catarina Hemlig - 22 februari 2012 16:09

 

Jag tänkte lätta mitt hjärta lite denna gången.


Jag tycker verkligen det är skitjobbigt att vänner man skaffat senare i sitt liv inte riktigt går att lita på.


De man täffade i skolan under grundskolan, mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet finns alltid kvar. Man vet vad man har varandra och även om det går lång tid mellan gångerna vi träffas så finns de alltid där och tvärtom.

Men en del man har träffat senare har visat sig vara dåliga frön som det så fint heter. Inte alla men faktiskt en skrämmande stor del.

Har världen verkligen förändrats så drasktiskt så snabbt? Eller är det jag som har ändrats och inte fixar en del saker längre?


Pekar absolut inte på någon direkt, jag tror många vet själv med sig vem de är osv.
Sen finns det de riktigt underbara goa och som är bomull för själen-vänner! Det är de som får livet att gå runt   

Mycket har börjat att redas upp och det är skönt....alla förtjänar en andra chans....och några inte.

Det är nog endast 2 människor som jag ALDRIG skulle ge en andra chans till, för den tiden är förbi....kommer aldrig tillbaka och jag vill inte ha något som helst umgänge med dessa personerna.

Det är ganska så konstigt att den personen som sårat mig mest kan jag förlåta och gå vidare som jag även idag pratar lite smått med henne, men dessa 2 personer som jag bara vägrar att ha i mit tliv har egentligen inte gjort så mycket mer än  bara varit korkade val om jag kan uttrycka det så samt små små lögner som irriterat skiten av mig jätte länge. Jag tror det är för att dessa valen och lögnerna har påverkat mig varenda gång på negativt sätt. Satt mig och min på började familj i en sitts där vi inte ville vara för att det kanske var så himla svårt att säga sanningen. Lovar och lovar och sen nej det går inte.

Här kan jag sitta och tjata en massa varför och därför....men jag vet helt enkelt att jag aldrig kommer ha överseende med dessa personer igen.

I alla fall för att avrunda det hela...idag är det svårt att komma över RIKTIGT bra vänner. De får man har ska man  vara rädd om  

Så puss på er alla vänner där ute!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina Hemlig - 30 november 2014 18:13

Uppdatering på detoxen och träningen...3 veckor på detox har gjort underverk.Min kropp mår mycket bättre och jag är piggare, matsmältningen fungerar utmärkt.3 veckor med träningen har resulterat i tajtare midja -7 cm, tajtare armar -3 cm mm.orkar int...

Av Catarina Hemlig - 15 november 2014 11:57


Jodå jag mår bra.Gjorde en helomvändning och  började om från den enda änden jag kunde förändra. Mig själv!Så här står jag nu, tillbaks på gymmet 5 dagar i veckan, kör detox på kroppen och försöker tänka positivt.Skaffa lite happyhormoner genom inre ...

Av Catarina Hemlig - 13 oktober 2014 12:36

Jag behöver verkligen skriva av mig....Känner mig konstant deppig...hittar inte orken, motivationen eller gnistan mer.Det har blivit för mycket på kort tid. Känns som att man står på en kant och väger mellan att ge upp eller inte.Jag har kommit till ...

Av Catarina Hemlig - 30 augusti 2014 23:17


Att bara få vara själv       Jag behöver inte säga mer.... ...

Av Catarina Hemlig - 21 augusti 2014 22:44

Det är ett svårt val, men när man väl tar steget kommer en lättnad.  Man övervinner sin rädsla och vinner mod... Att våga släppa taget om det trygga för att prova sina vingar... Vi alla behöver ta det steget ibland för att bevisa både för oss s...

Ovido - Quiz & Flashcards